• VAKANTIE

Everglades (11-05-2008, dag 8)

We hadden hoge verwachtingen van de Everglades. Geen idee waarom precies, maar het leek ons machtig mooi zo’n groot moerasgebied met alligators en andere beesten. We hadden gehoord over toffe tochtjes met een airboat. Maar ja, er zijn natuurlijk veel aanbieders, dus welke kies je dan? Toen we gisteren het visitorscenter bezochten werd ons vertelt dat al die airboats niet de Everglades in mochten. Wel was er een speciale boottocht die vanaf Flamingo vertrok (eindpunt van de weg door de Everglades) en dan zou een ranger je van alles vertellen en laten zien. Dat leek ons wel wat.

De eerste tocht vertrok om 10 uur ’s morgens. Dat leek ons een mooie tijd, want dan waren de dieren waarschijnlijk ook nog wel een beetje actief (dan is het nog relatief koel). Geen scheurschuit, maar een platte (soort vlot) boot wachtte op ons. Om een lang verhaal alvast kort te maken: geen alligator gezien tijdens die tocht! Wel wat vogels (maar de ranger reageerde tamelijk traag en dan was ie alweer weg) en wat bomen. Maar ja… waar waren die alligators, schildpadden, dolfijnen, etc? Oké de adelaars vonden we wel interessant, maar die achtervolgden ons eigenlijk al sinds Kennedy Space Center. De boottocht duurde best lang, en zeker de helft van de tijd zaten we op een groot meer binnenin de Everglades, en daar was werkelijk niets te beleven. De ranger viel ons erg tegen, aan de westkust vertelden ze veel meer.

Een beetje gedesillusioneerd stapten we uit in de hitte (het was inmiddels middag). Er waren nog verschillende korte wandelroutes, maar het was gewoonweg te warm. Dus reden we de hele weg weer terug (dat is een weg van ongeveer een uur door de Everglades). Af en toe een slang die wegschoot, dat was dan wel even spannend! Vlakbij het visitorscenter (aan het begin van het park) zit een trail die erg populair is en waar wel alligators schijnen te zijn. We hadden de hoop een beetje opgegeven, maar besloten de wandeling toch te maken. En gelukkig maar! Want we hebben ze gespot hoor! En niet één, maar een heleboel!! Er waren allerlei eilandjes waar ze tussen zwommen, of in de schaduw op het land lagen. We hebben ook een paar grote schildpadden gespot. Zo blij als twee kleine kindjes lieten we het park achter ons.
We hadden nog overwogen om alsnog een airboat-tour te doen bij de alligator farm, maar nadat we die trail hadden gedaan, besloten we dat het genoeg was geweest. Op naar de Keys! De eilandjes onder Miami. We zijn gestopt in Key Largo (het eerste grote eiland) en hebben daar een motel gezocht en gevonden. Morgen moeten we doorrijden naar Key West (het laatste eilandje) waar we in Nederland al een motel voor hebben geboekt (het is daar erg lastig om aan een accommodatie te komen, erg gewild).

Gegeten bij: een chinees restaurant
Overnacht in: Key Largo
Gereden afstand: 157 mijl (252 kilometer)

1 reacties op “Everglades (11-05-2008, dag 8)”

Jouw reactie

Je kunt MarkDown gebruiken om jouw reactie opmaak te geven.

Deze website maakt gebruik van Akismet om spam te verminderen. Lees hier hoe jouw reactie wordt verwerkt.

Er is iets fout gegaan bij het versturen van jouw reactie. Probeer het nog eens.

Bedankt voor jouw reactie! Hij wordt getoond op de website zodra deze is goedgekeurd.